Til Daglig Andagt
25. Feb: Fortsæt At Sige Det!

Satan Har Ingen Plads I Mig, Ingen Magt Over Mig, Ingen Uafklarede Krav Mod Mig.
Alt Er Afgjort Ved Jesu Blod!
Af Derek Prince

Første gang vi afgiver denne erklæring, vil satan grine af os. Vi skal blive nød til at blive ved med at sige det. Satan er fristeren, men han er meget metodisk og spilder ingen tid. Han vil friste dig, så længe han får noget svar fra dig. Når der ikke er mere svar, gider han ikke at friste dig.

Så vi kan blive fristet på området for, lad os sige, vrede. Vi må blive ved med at sige: ”Det blev korsfæstet. Det har ingen magt i mig. Det har ingen plads i mig." Djævelen siger: "Det er ikke rigtig sandt. Det er bare noget, bror Prince sagde." Men vi bliver ved med at sige det. Og efter et stykke tid bliver det så virkeligt, at djævelen ikke spilder sin tid på at prøve at friste os længere.

En af de ting, vi skal gøre, er at opbygge vores karakters mure. Bibelen siger, at den person, der ikke har kontrol over sin egen ånd, er som en by, der er nedbrudt og uden mure (se Ordsprogene 25:28). I vores kultur i dag vokser mange mennesker op som nedbrudte mure på grund af dårlige hjem, stoffer eller ond påvirkning. Enhver, der har været dybt i stoffer, er bestemt en by uden beskyttende mure. Vi bygger murene ved at styrke vores vilje og hævde vores rettigheder købt af korset. Vi kan tænke på denne proces som en frygtelig oplevelse. Men vi er ikke klar over, hvor meget godt det gør os; i slutningen af det har vi opbygget en stærk karakter. Gaver er midlertidige, kun for dette liv; karakter er permanent - den går ind i evigheden hos os. Gud er uendeligt meget mere interesseret i din karakter end i dine gaver.

Bøn
Tak, Herre, for Jesu blod. Jeg proklamere at jeg har til hensigt at styrke min vilje og hævde mine rettigheder købt af korset, og erklærer igen og igen: Satan har ingen plads i mig, ingen magt over mig, ingen uafklarede krav mod mig. Alt er afgjort ved Jesu blod! Amen.


Til 26 Feb.